Digital Marketing: Αναγκαίο κακό??

  • September 9, 2021
  • zaketanapareis
  • 1 min read

Συνηθισμένος σε πιο μεγάλα κείμενα, αυτό σας υπόσχομαι θα είναι σύντομο και περιεκτικό. Ένα ζήτημα του παρόντος που επηρεάζει άμεσα το μέλλον κάθε brand. Διανύουμε τον ψηφιακό κόσμο ο οποίος δημιουργεί νέες ανάγκες για κάθε καταναλωτή, αλλά από την άλλη, και νέες ευκαιρίες για τα brands. Κάθε brand που σέβεται την ύπαρξή του είναι πλέον αναγκαίο να «χαράξει» την δική του digital στρατηγική.

Το operation έχει αλλάξει πλέον και δεν γίνεται όπως παλαιότερα. Οι προκλήσεις, ο ανταγωνισμός ακόμα και το ίδιο το κοινό έχει αλλάξει τρόπο καταναλωτικής και όχι μόνο συμπεριφοράς.

Ο κόσμος μας εξελίσσεται συνεχώς και μαζί του αλλάζει το περιβάλλον όπου αλληλοεπιδρούν τα brands, δημιουργώντας ένα νέο περιβάλλον, όπου τα data ρέουν με τεράστια ταχύτητα και οι άνθρωποι έχουν πρόσβαση σε αυτά από παντού.

Σε αυτή λοιπόν την ταχύτατη εξέλιξη, καλούνται να προσαρμοστούν τα brands, να βρουν τον τρόπο να προσελκύσουν το κοινό, να το προτρέψουν να αλληλεπιδράσει μαζί τους και να κερδίσουν το loyalty και την εμπιστοσύνη τους.

Ποια τα οφέλη από μία digital marketing στρατηγική;

Πλέον η ισχυρή online παρουσία του κάθε brand είναι αναγκαία. Με τα εργαλεία που προσφέρει το digital marketing, και την σωστή χρήση τους ακολουθώντας ένα πλάνο, μπορεί να επιτευχθεί αυτός ο στόχος. Με αυτή την ενέργεια (που ουσιαστικά αποτελείται από πολλές) γίνεται διεύρυνση του κοινού και της ανάπτυξης του brand.

Αυτές οι ενέργειες πρέπει να γίνουν προσεκτικά, όχι βεβιασμένα και τυχαία, μετά από έρευνα και κυρίως να μην πέσουν στην παγίδα να αντιγράψουν τον ανταγωνισμό. Το ότι λειτουργεί κάτι σε κάποιο brand δεν σημαίνει ότι θα λειτουργήσει θετικά ή θεαματικά σε κάθε brand.

Τι συμβαίνει στην αντίθετη περίπτωση;

Χωρίς πλάνο και χωρίς στρατηγική το έχουμε πει πολλές φορές, δεν οδηγεί πουθενά. Στην ανάλογη περίπτωση, χωρίς digital marketing στρατηγική το κυριότερο πρόβλημα είναι ότι δεν γίνεται σωστή στοχοθεσία, ανάλυση, και δεν έρχεται ποτέ το επιθυμητό αποτέλεσμα που συνήθως (όχι πάντα) είναι η αύξηση των πωλήσεων.

Αν δεν υπάρχει συγκεκριμένη στρατηγική απομακρύνεται η ευκαιρία να βρεθεί το brand τη σωστή στιγμή με το σωστό μήνυμα εκεί όπου είναι το κοινό στόχος.  Άρα εκεί όπου βρίσκονται οι δυνητικοί αφοσιωμένοι πελάτες του.

Ο ανταγωνισμός θα προσπεράσει στον στίβο της μάχης του μεριδίου της αγοράς. Θα εξασφαλίσει ένα προβάδισμα από την στιγμή που κάνει περισσότερες και πιο σωστές κινήσεις. Αποτέλεσμα να χαθούν οι ευκαιρίες που θα είχαν αξιοποιηθεί αν είχε γίνει σωστή ανάλυση και έρευνα. Το brand θα μείνει πίσω στις εξελίξεις. Δε θα ξέρει τι λειτουργεί και τι όχι, και δε θα μπορεί να αναπροσαρμόζει και να διορθώνει τη στρατηγική του, και όλο αυτό έχει αντίκτυπο σε ένα μεγάλο κόστος χωρίς την αναμενόμενη ανταπόδοση (ROI).

Όλα ξεκινούν με μία αλληλουχία. Αρχικά πρέπει να οριστεί το που θέλει το κάθε brand να πάει, κοινώς πρέπει να οριστούν σωστά οι στόχοι και το κοινό του.

Ποιες είναι οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν;

Όλα ξεκινούν με μία αλληλουχία. Αρχικά πρέπει να οριστεί το που θέλει το κάθε brand να πάει, κοινώς πρέπει να οριστούν σωστά οι στόχοι και το κοινό του.

Στην συνέχεια θα πρέπει να δημιουργηθεί μια στρατηγική, ικανή να πετύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα, δηλαδή τους στόχους. Σε αυτό το σημείο όμως δεν τελειώνει τίποτα. Αντίθετα, η στρατηγική δεν πρέπει να είναι στατική, πρέπει να είναι δυναμική, να ελέγχεται, να αναθεωρείται και να αναπροσαρμόζεται, ανάλογα με το feedback, τα δεδομένα και τα αποτελέσματα.

Το κάθε brand θα πρέπει να αξιοποιήσει όλα τα εργαλεία που προσφέρει το σύγχρονο marketing (digital), σε όποιο κλάδο και αν δραστηριοποιείται για να δημιουργήσει την στρατηγική που πρέπει. Το κάθε εργαλείο παίζει τον δικό του σημαντικό ρόλο, όπως σε κάθε ορχήστρα το κάθε όργανο παίζει τον ρόλο του έτσι ώστε να βγει μία σωστή μελωδία από όλα τα όργανα.

Image caption

Τα Social Media, όπου εκεί πρέπει να δημιουργηθεί άλλη στρατηγική,  η προώθηση μέσω SEO (Search Engine Optimization), η προώθηση μέσω της Google με τις Google Ads, η στρατηγική τοποθέτησης και γενικά  branding, το email marketing και άλλα, πρέπει το καθένα να παίξει τον καθοριστικό του ρόλο για να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Συμπερασματικά, μία ιστοσελίδα ή μία σελίδα σε κάποιο κανάλι social media δεν είναι αρκετό. Το online περιβάλλον εξελίσσεται, αλλάζει και χρειάζεται το σωστό πλάνο, ώστε το κάθε brand να έχει την επιθυμητή ισχυρή online παρουσία.

Ως επίλογος είναι ότι το κάθε brand πρέπει να κατανοήσει τι πραγματικά χρειάζεται, τι θα το βοηθήσει και ποιος ο ρόλος του στην κοινωνία και το περιβάλλον που δραστηριοποιείται. Πρέπει να αξιολογήσει τις συνεργασίες του (π.χ. το κατάλληλο agency μπορεί να σταθεί σύμμαχος σε αυτή την προσπάθεια) καθώς η digital εποχή ήρθε για να μείνει και αν δεν συντονιστεί με αυτή την εξέλιξη, τότε θα το κάνουν σίγουρα οι ανταγωνιστές.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *