Marketing εν μέσω κρίσης ιού


Marketing εν μέσω κρίσης ιού

 

Εκτίμηση. Προσαρμογή. Επιβίωση

Όπως θα γνωρίζετε καλά, τα ταξίδια και ο τουρισμός είναι στη μέση της κρίσης του κοροναϊού, με χώρες σε απομόνωση, πτήσεις να ακυρώνονται καθώς και ολόκληρες εταιρίες στα πρόθυρα πτώχευσης. Είτε νομίζετε ότι αυτός ο ιός είναι πραγματική απειλή είτε κάτι που έχει γιγαντωθεί από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία είναι αυτό που σκέφτονται οι πελάτες σας.

Πολλοί τουρίστες αναγκάζονται να ταξιδεύουν στο εξωτερικό, έχοντας πάντα στο μυαλό τους τον φόβο να τους μεταδοθεί ο ιός, αλλά φοβούνται να χάσουν τα χρήματα για τις κρατήσεις πτήσεων, τη διαμονή, τις περιηγήσεις και δραστηριότητες. Αυτό που χρειάζονται οι πελάτες σας αυτή τη στιγμή είναι η ηρεμία του νου.

Μία γενική άποψη είναι ότι υπάρχει ένας προφανής φόβος ότι το 2020 θα είναι ένα πολύ επιβλαβές έτος για την επιχείρησή τους. Για μερικούς, θα μπορούσε να σημάνει το τέλος, αλλά αυτό μπορεί να συμβεί μόνο εάν δεν έχετε εναλλακτικό σχέδιο. Κατά τη γνώμη μου, θα πρέπει να εργαστείτε απολύτως σε ένα πλάνο υποστήριξης, καθώς τα πράγματα πιθανότατα θα επιδεινωθούν πριν ξεκινήσουν να βελτιώνονται. Έχω ακούσει ακόμα ορισμένοι να λένε ότι σκέφτονται να σταματήσουν το marketing συνολικά.

Κοιτάζοντας την εξέλιξη των γεγονότων, πιστεύω ότι αυτή η κρίση θα συνεχίσει να επηρεάζει τη βιομηχανία του τουρισμού, έτσι εσείς πρέπει να δημιουργήσετε ένα σχέδιο δράσης για την προστασία της επιχείρησής σας.

Τώρα είναι η ώρα για να συνεργαστούν και να δημιουργηθούν νέες εταιρικές σχέσεις και ευκαιρίες στην βιομηχανία του τουρισμού. Μην αφήστε αυτή την κρίση να καθορίσει επιχείρηση σας. Εκτιμήστε, προσαρμόστε, επιβιώστε … και ίσως δείτε την επιχείρησή σας βγαίνει από όλο αυτό δυνατότερη.


Πρέπει να σταματήσω το Marketing??

 

Έχω ακούσει πολλούς επιχειρηματίες να λένε ότι θα σταματήσουν όλα τα προγράμματα marketing έως ότου ξεπεραστεί αυτή η κατάσταση. Μερικοί έχουν λάβει αυτή την απόφαση επειδή θέλουν να προστατεύσουν την ταμειακή τους ροή (το οποίο κατανοώ πλήρως), και μερικοί επειδή απλά «δεν βλέπουν τον λόγο». Υπάρχει η άποψη ότι δεν υπάρχει λόγος επειδή η βιομηχανία τουρισμού αποτελεί συναισθηματική αγορά, και ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει τίποτα να πουληθεί και να γίνει προώθηση.

Ελπίζω οι υποστηρικτές των ανωτέρω απόψεων να μην δυσανασχετήσουν, αλλά για μένα αυτό είναι πολύ κακή συμβουλή. Απλώς δεν είναι αλήθεια ότι οι άνθρωποι που εργάζονται στην παροχή τουριστικών υπηρεσιών δεν έχουν “τίποτα να πουλήσουν”, και νομίζω ότι αυτή είναι κακή και επιζήμια δήλωση. Το περιεχόμενου αυτού του άρθρου είναι να τονίσει τις ενέργειες που μπορείτε να κάνετε για να πωλήσετε στο διαδίκτυο και να προωθήσετε την επιχείρησή σας. Τα προγράμματα marketing για την  επιχείρηση σας αυτή τη στιγμήείναι πιο σημαντικά από ποτέ.

Αν σταματήσετε το marketing και σχεδιάζετε να περιμένετε μέχρι να περάσει η κρίση, ένας ανταγωνιστής θα το δει ως ευκαιρία να κερδίσει έδαφος στην αγορά στόχο σας ενώ εσείς «απομονώνετε» την επιχείρησή σας. Ωστόσο, πρέπει να επιλέξετε τις ενέργειές οι οποίες θα λειτουργήσουν καλύτερα για την επιχείρησή σας.

Είναι μια δύσκολη εποχή για οποιονδήποτε σε αυτόν τον κλάδο, και εσείς πρέπει να φροντίζετε για την επιχείρησή σας. Γνωρίζετε καλύτερα την επιχείρηση σας από οποιονδήποτε άλλο, αλλά ελπίζω διαβάζοντας αυτό να αποδεχτείτε ότι το marketing θα μπορούσε να παίξει κεντρικό ρόλο κατά τη διάρκεια της κρίσης κορωναϊού, ακόμη και αν δεν έχετε προϋπολογισμό μάρκετινγκ.

Το να κρύβετε το κεφάλι στην άμμο ελπίζοντας ότι όλα θα φύγουν δεν είναι αποτελεσματική λύση. Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να μετριάσετε τις απώλειες και ελπίζω ότι αυτό το άρθρο θα σας βοηθήσει να σκεφτείτε out of the box ενώ προστατεύετε την επιχείρησή σας και προχωράτε μπροστά.


Πρέπει να αναφέρω τον κορωναϊό στο Marketing??

 

Ορισμένοι ταξιδιωτικοί πράκτορες δεν επιθυμούν να αναφέρουν τίποτα σχετικά με τον ιό καθώς φοβούνται ότι θα βλάψουν περαιτέρω την επιχείρησή τους. Δυστυχώς η αλήθεια είναι ότι ο ιός βλάπτει την επιχείρησή σας είτε μιλάτε γι’ αυτό είτε όχι. Αντιμετωπίζοντας το πρόβλημα είναι η σωστή προσέγγιση που πρέπει να ακολουθήσετε. Το μάρκετινγκ θα πρέπει να επικεντρωθεί σε προγράμματα που δινούν στους πελάτες σας την ηρεμία που χρειάζονται. 

Γνωστό ταξιδιωτικό πρακτορείο δήλωσε με μία ανάρτηση στα social media:

«Ως μέρος της παγκόσμιας ταξιδιωτικής κοινότητας, παρακολουθούμε στενά τα νέα σχετικά με τον ιό. Οι σκέψεις μας είναι σε όλους εκείνους που έχουν πληγεί, είτε είναι άμεσα ή έμμεσα. Αναγνωρίζουμε την αυξημένη αβεβαιότητα που μπορεί να προκαλεί ο ιός. Για να σας βοηθήσουμε να κάνετε κράτηση με εμπιστοσύνη, προσφέρουμε μια εξαιρετική πολιτική ακύρωσης: Μέχρι η κατάσταση να σταθεροποιηθεί, θα επεκτείνουμε την επιλογή της επιστροφής χρημάτων 100% σε όλες τις νέες κρατήσεις που έγιναν μετά τις 2 Μαρτίου 2020, για ακυρώσεις που έγιναν πάνω από 7 ημέρες πριν το ταξίδι.»

Με μία προσεκτική ματιά, φαίνονται τα στοιχεία που θέλουν να περάσουν με αυτή την ανάρτηση. Υπογραμμίζουν ότι ενδιαφέρονται για τους πελάτες τους και θέλουν να σιγουρευτούν ότι καλύπτονται όσο το δυνατόν κατά τη διάρκεια της κρίσης.

Άλλη κίνηση κάποιου ταξιδιωτικού πρακτορείου είναι η δήλωση ότι θα αναβάλει τις εκδρομές έτσι ώστε οι πελάτες να έχουν την επιλογή να απολαύσουν τον προορισμό τους όταν η κρίση υποχωρήσει. Επίσης, χαλάρωσαν τους όρους πληρωμής για να βοηθήσουν τους πελάτες τους. 

Αυτό που δείχνουν τα παραδείγματα είναι η σωστή προσέγγιση να οικοδομήσουμε την εμπιστοσύνη στο brand μας σε υφιστάμενους και δυνητικούς πελάτες. Παρόμοια προσέγγιση πρέπει να πραγματοποιείται από κάθε επιχείρηση στον κλάδο. Αν αγνοήσετε τις ανησυχίες των πελατών σας, τότε τονίζετε ότι δεν σας ενδιαφέρει και αυτό μπορεί να προκαλέσει μακροπρόθεσμη ζημία στην επιχείρησή σας.


Διαδικτυακές Ταξιδιωτικές Πλατφόρμες Vs Άμεσες Κρατήσεις 

 

Σχετικά με τις διαδικτυακές ταξιδιωτικές πλατφόρμες, είναι τεράστιες οργανώσεις οι οποίες δεν είναι άνοσες σε αυτό που συμβαίνει στον κλάδο. Κερδίζουν χρήματα από τη προμήθεια που λαμβάνουν από τις κρατήσεις σας, και με απλά λόγια θα πληγούν όσο όλοι οι υπόλοιποι.

Μερικοί από εσάς χρησιμοποιούν αυτές τις πλατφόρμες και μπορεί να είναι ένα τεράστιο όφελος για την επιχείρησή σας, αλλά πρέπει επίσης να υπάρχει μια στρατηγική άμεσου μάρκετινγκ. 

Θα μειώσουν τον προϋπολογισμό μάρκετινγκ τους, για να αντισταθμίσουν τη μείωση των κρατήσεων, οπότε αυτό μπορεί να ανοίξει μερικές ευκαιρίες που καλό είναι  να εκμεταλλευτείτε. Καταναλώνοντας χρόνο και προσπάθεια στο marketing αυτή τη στιγμή μπορεί να σας βοηθήσει να βγείτε μπροστά σε σχέση με τον marketing που κάνουν αυτές οι πλατφόρμες, ή τουλάχιστον να έρθετε στα ίδια επίπεδα και να τους ανταγωνιστείτε.


Marketing Plan

 

 

Ακολουθούν μερικές στρατηγικές marketing που πρέπει να ληφθούν κατά τη διάρκεια της κρίσης από τον ιό. Οι τομείς που δίνουν βάσει οι στρατηγικές είναι:

  • Διατηρήστε την αναγνωσιμότητα του brand (brand awareness)
  • Δώστε την πρέπουσα προσοχή στους πελάτες
  • Διατηρήστε τη ροή εσόδων
  • Σχέδιο για μετά την κρίση


Βελτιώστε την εξυπηρέτηση πελατών

 

Όλα ξεκινούν με την άμεση και συχνή επικοινωνία. Οι πελάτες σας περιμένουν να ακούσουν από εσάς. Μην περιμένετε να επικοινωνήσουν πρώτα μαζί σας. Να γίνεται ενεργοί. Η αναμονή για πολύ καιρό θα έχει αρνητική επίδραση στη φήμη του brand σας, καθώς οι πελάτες θα σκέφτονται ότι δεν σας νοιάζει ή ότι δεν αντιμετωπίζετε σοβαρά την κρίση.

Κυκλοφορεί στα social media το μότο:


#DontCancelPostpone #SaveTourism

 

Ποτέ μην χρησιμοποιείτε τη λέξη «ακυρώστε», το καλύτερο είναι να πείσετε τις υπάρχουσες κρατήσεις να αναβληθούν για όσο χρειαστεί. Αν είναι δυνατόν, δώστε τους ένα ανοιχτό εισιτήριο που μπορούν να εξαργυρώσουν ανά πάσα στιγμή (εάν είναι διαθέσιμες οι ημερομηνίες που επιλέγουν). Η επιστροφή χρημάτων θα πρέπει να είναι η τελευταία λύση.

Επίσης, ορισμένοι προσθέτουν επιπλέον αξία σε υπάρχουσες κρατήσεις για να πείσουν τους πελάτες να αναβάλουν για μια άλλη ημερομηνία. Αυτό θα μπορούσε να είναι ένα bonus, ένα δωρεάν γεύμα ή μια επιπλέον νύχτα. Σκεφτείτε τι επιπλέον αξία μπορείτε να προσθέσετε, ανάλογα πάντα με το είδος της επιχείρησης σας.


Μην αγωνίζεστε κατά της ακύρωσης

 

Ξέρω ότι αυτό μπορεί να είναι δύσκολο για μερικούς αλλά αν οι πελάτες σας επιμένουν ότι επιθυμούν να ακυρώσουν, μην ανταγωνίζεστε αυτή την απόφαση, το μόνο που θα καταφέρετε είναι βλάψετε τη φήμη σας. Θυμηθείτε ότι οι πελάτες σας χτυπήθηκαν σκληρά κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσης. Εάν δεν είναι δυνατή η πλήρης επιστροφή χρημάτων, θα πρέπει να επιστρέψετε το μεγαλύτερο μέρος της τιμής και να διατηρήσετε ένα μικρό ποσοστό, αυτό είναι πολύ καλύτερο από το να μην επιστραφεί καμία αποζημίωση. Ό, τι κι αν κάνετε, να είστε συμπονετικοί και να προσπαθείτε να είστε όσο το δυνατόν πιο ευέλικτοι.


Αλλάξτε την πολιτική πληρωμής σας

 

Εάν δεν είναι αναγκαίο να λάβετε άμεση πληρωμή, επιτρέψτε οι πελάτες σας να πληρώσουν 24-48 ώρες πριν φτάσουν ή ενδεχομένως κατά την άφιξη. Μπορεί να σας βοηθήσει να πάρετε λιγότερες ακυρώσεις και μερικές επιπλέον κρατήσεις.


Προσφέρετε κάρτες δώρων

 

Εάν δεν το κάνετε ήδη, πωλήστε κάρτες δώρων για τα προϊόντα σας. Αυτό μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για τη δημιουργία οικονομίας συγκέντρωσης στην επιχείρησή σας, όπως επίσης επιτρέπει την εισροή εσόδων τώρα, ενώ οι πελάτες θα το χρησιμοποιήσουν αργότερα. Αν και μικρό το ποσό των εσόδων μπορεί τώρα να διασφαλίσει ζωτικής σημασίας έσοδα μέχρι να επιστρέψουμε σε κανονική λειτουργία της αγοράς. Μην θέτετε χρονικό όριο χρήσης στις κάρτες δώρων. Κρατήστε ανοιχτή την ημερομηνία, τουλάχιστον μέχρι να υποχωρήσει η πανδημία.

Μπορεί να πιστεύετε ότι μια κάρτα δώρου δεν έχει νόημα για το μοντέλο λειτουργίας της επιχείρησή σας. Αλλά κάθε είδους ταξιδιωτική επιχείρηση μπορεί να προσφέρει  δωροκάρτα. Οι πελάτες πληρώνουν τώρα, ίσως με μια γενναιόδωρη έκπτωση, και μπορούν να εξαργυρώσουν την κάρτα αργότερα για την περιήγησή ή τη δραστηριότητά που προσφέρετε.


Δημιουργήστε μια ομάδα Facebook για τους πελάτες σας

 

Δεν είναι καιρός να καταρρεύσετε, αλλά η στιγμή να επικοινωνήσετε ακόμα περισσότερο με τους ήδη υπάρχοντες και τους δυνητικούς πελάτες σας. Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να γίνει αυτό είναι να δημιουργηθεί μια ομάδα Facebook ειδικά για τη κρίση. Αυτό σας επιτρέπει να παρέχετε ενημερωμένες πληροφορίες στους πελάτες σας, καθώς και να δημοσιεύετε στο Facebook ζωντανό και μη περιεχόμενο, να απαντάτε στις ερωτήσεις των πελατών σας και να μετριάσετε τους φόβους τους.

Αν έχετε ήδη μια ομάδα στο Facebook, που θέλω να πιστεύω πως όλες οι επιχειρήσεις διαχειρίζονται τουλάχιστον μία σελίδα,  χρησιμοποιήστε εκτενώς αυτό το κανάλι και ενημερώστε τους πελάτες σας ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτό το κανάλι για τις απορίες τους. Θυμηθείτε ότι πρέπει να απαντήσετε σε ΟΛΑ τα ερωτήματα και τα σχόλια. Αυτό θα πάρει χρόνο, αλλά εάν υπάρχει προσωπικό που κάθεται επειδή δεν υπάρχει αντικείμενο απασχόλησης, μπορούν να κάνουν αυτή τη δουλειά για σας. Κρατήστε στο νου σας ότι αυτό είναι για την εκτίμηση, προσαρμογή και επιβίωση. Κάντε ό, τι χρειάζεται.


Προωθήστε τοπικές επιχειρήσεις και βοηθήστε την κοινωνία σας

 

Μια επιλογή είναι να κοιτάτε την τοπική κοινωνία και να αναπτύξετε προϊόντα/ υπηρεσίες που θα καλύψουν τους ανθρώπους που ζουν σε αυτήν. Σχεδόν κάθε τουριστικός πράκτορας θα πρέπει να έχει ένα προϊόν που επικεντρώνεται στον τοπικό τουρισμό, ακόμα κι αν είναι μακριά από τη συνήθη προσφορά προϊόντων/ υπηρεσιών του. Αυτό δημιουργεί επιπλέον έσοδά για εσάς.

Εξετάστε ποια προϊόντα/ υπηρεσίες μπορείτε να δημιουργήσετε όπου οι ντόπιοι μπορούν να συμμετάσχουν. Φαγητό; Ποδήλατο ή περιήγηση; Ακόμα και αν η κύρια προσφορά σας είναι κάτι τελείως διαφορετικό, δημιουργώντας προϊόντα ή μια εκδήλωση που μπορεί γρήγορα να κυκλοφορήσει στην τοπική κοινότητα σας, μπορεί να σας επιτρέψει να αξιοποιήσετε ένα νέο κοινό. Κάντε ό, τι χρειάζεται για να επιβιώσετε και να κυκλοφορήσετε τα δικά σας νέα τοπικά προϊόντα/ υπηρεσίες στο Facebook, καθώς είναι η καλύτερη και φθηνότερη μορφή προώθησης που διατίθενται σήμερα. Μη ξεχνάτε ότι πολλοί άνθρωποι θα μείνουν στο σπίτι, αυτο-απομόνωση, και θα βαρεθούν. Θα ξοδέψουν πιθανώς περισσότερο χρόνο από ποτέ άλλοτε στα κοινωνικά μέσα, οπότε είναι μια καλή στιγμή για να κάνετε την εμφάνιση σας με τις διαφημίσεις στο Facebook.


Η παραμονή/ απομόνωση θα είναι καθοριστική για το 2020

 

Πολλοί ταξιδιώτες θα σκεφτούν δύο φορές για το ταξίδι στο εξωτερικό – και πολλοί δεν θα είναι σε θέση λόγω της απαγόρευσης ταξιδιού. Αυτό σημαίνει ότι πιθανότατα θα δούμε μια τεράστια αύξηση των παρατεταμένων διακοπών όταν όλη αυτή η κατάσταση θα έχει υποχωρήσει. Οι άνθρωποι θα θέλουν να ξεφύγουν από όλα αυτά και να ξεχάσουν οτιδήποτε τους ανησυχείτε για λίγο. Οπότε αναμείνετε να δείτε μια τεράστια αύξηση στους καταναλωτές ταξιδιών.

Οι ξενώνες, τα καταλύματα μέσω AirBNB, και οι τοπικές δραστηριότητες θα είναι όλες σε ζήτηση και αυτό είναι ένας άλλος λόγος για τον οποίο θα πρέπει να εστιάσετε στην τοπική αγορά. «Τοπικά» δεν σημαίνει απαραίτητα τον άμεσο προορισμό σας. Για παράδειγμα, εγώ βρίσκομαι στη Ζάκυνθο, αλλά θα εξετάσω το σύνολο της Ελλάδας ως προορισμό.

Φανταστείτε την κατάσταση όπου είστε σε αυτό-απομόνωση για 14 ημέρες ή δεν είστε σε θέση να βγείτε από το σπίτι για εβδομάδες. Οι άνθρωποι θα είναι ανήσυχοι και πρόθυμοι να ξεφύγουν, γι’ αυτό είναι η καλύτερη στιγμή για να προωθηθεί το εγχώριο προϊόν σας.


Δημιουργήστε συνεργασίες με τους ανταγωνιστές σας

 

Αυτό μπορεί να φαίνεται τρελό, αλλά είναι ίσως η καλύτερη χρονικά στιγμή να μιλήσετε μεταξύ σας στον τομέα σας, ακόμα και με τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές σας. Δεν είναι η κατάλληλη στιγμή να είστε στενόμυαλοι. Δημιουργήστε μια εκδήλωση, συναντηθείτε για έναν καφέ (ή μπίρα αν θέλετε), ή μέσω διαδικτύου και να συζητήσετε τι μπορείτε να κάνετε όλοι για να αντιμετωπίσετε την κρίση και να δημιουργήσετε τοπικές εμπειρίες που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν όλες τις επιχειρήσεις. Μοιραστείτε πόρους, λεωφορεία, ποδήλατα, ξεναγούς, ότι χρειάζεται για να βεβαιωθείτε ότι εσείς και η τοπική σας κοινωνία επιβιώνει.

Μερικοί από εσάς ίσως επιθυμείτε να δείτε μια κατάρρευση του ανταγωνιστή, αλλά σκεφτείτε τις ευρύτερες επιπτώσεις που θα έχουν στον προορισμό σας και στις τοπικές επιχειρήσεις ως σύνολο.


Early-bird προσφορές και εστίαση για το 2021

 

Μισώ τις εκπτώσεις, είμαι της άποψης να μην συναγωνίζεστε ποτέ με γνώμονα την τιμή, αλλά την εμπειρία. Προγραμματίστε το 2021 για να συμβάλλετε στη δημιουργία εσόδων προσφέροντας έκπτωση ή πρόωρη προσφορά το επόμενο έτος. Η πρόωρη προσφορά (early-bird) είναι συχνά το μόνο είδος έκπτωσης που δεν μειώνει την αξία ενός premium προϊόντος, οπότε αυτό είναι το καλύτερο μοντέλο έκπτωσης για οποιονδήποτε ανησυχεί για την αποδυνάμωση της αξίας του προϊόντος που προσφέρει.

Όχι μόνο θα βοηθήσει τους πελάτες σας να σχεδιάσουν για μελλοντικές διακοπές (θυμηθείτε, πολλοί αυτοαπομονωμένοι, έτσι θα θέλουν διακοπές όταν η κρίση έχει τελειώσει) τους δίνει εμπιστοσύνη καθώς τονίζει και δίνει την εντύπωση ότι είστε μια αρκετά ισχυρή επιχείρηση που θα εξακολουθήσετε να επιχειρείτε και το επόμενο έτος.

Επικεντρωθείτε τώρα στο marketing για το 2021 και επαναξιολογήστε το 2020 τις προσεχείς εβδομάδες και μήνες. Με τη βοήθεια των πρώιμων εκπτώσεων και άλλα κίνητρα που προσθέτουν αξία στα προϊόντα σας, μπορείτε να ενθαρρύνετε τους δυνητικούς πελάτες σας να αγοράσουν για το επόμενο έτος, δημιουργώντας πολύ περισσότερα έσοδα το 2020.


Αμειβόμενη / Χορηγούμενη διαφήμιση Google και Facebook Ads

 

Εάν βασίζεστε σε μεγάλο βαθμό στην πληρωμένη διαφήμιση τότε μπορείτε να δείτε αυτό το κανάλι marketing με δύο τρόπους.

  • Μειώστε τη δαπάνη διαφημίσεων για να εστιάσετε σε άλλες περιοχές, αλλά κρατήστε κάποιο ποσοστό για την ενίσχυση φήμης του brand σας.
  • Οι ανταγωνιστές σας θα μειώσουν τη δική τους δαπάνη για το marketing, επομένως αυτό μπορεί να σας ανοίξει περισσότερες ευκαιρίες.

Ανάλογα με το πόσο ανταγωνιστικός είναι ο προορισμός σας, κρατήστε ένα μικρό μέρος του πληρωμένου προϋπολογισμού διαφημίσεών σας συνεχόμενο. Ακόμη και αν πρόκειται απλά για προστασία του brand σας. Εάν ακολουθείτε τις συμβουλές μου και εστιάσετε στο 2021, χρησιμοποιήστε τις πληρωμένες διαφημίσεις για να προωθήσετε αυτό το σκοπό.

Αν ο προϋπολογισμός σας είναι μικρός, τότε εστιάστε μόνο στις διαφημίσεις Facebook, ως τη φθηνότερη επιλογή. Είναι επίσης, αναμφίβολα, η πιο σωστά στοχοθετημένη επιλογή σας. Επιτρέπει επίσης να στοχεύσετε αποτελεσματικά τους ντόπιους στην κοινότητά σας με τα νέα προϊόντα/ υπηρεσίες και πρωτοβουλίες που δημιουργείτε.

Μια άλλη επιλογή είναι οι διαφημίσεις στη Google. Υπάρχει το πρότυπο είδος  διαφήμισης στη Google που είναι εξ ολοκλήρου κείμενα και το είδος προβολής όπου μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πολύ πιο ελκυστικές οπτικές διαφημίσεις. Το κόστος ανά κλικ (CPC) αυτών των διαφημίσεων είναι 71% μικρότερο από τις διαφημίσεις αναζήτησης Google. Με πιο σε βάθος και ευέλικτες επιλογές στόχευσης, μπορείτε να δημιουργήσετε ενίσχυση της φήμης του brand σας σε ιστότοπους όπου οι μελλοντικοί πελάτες σας θα  επισκεφτούν.

Στην ουσία, μόλις ολοκληρωθεί αυτή η κρίση, οι πελάτες θα επιστρέψουν στην ταξιδιωτική και τουριστική αγορά και θα θελήσετε να είστε σε θέση να τους στοχεύσετε. Εάν σχεδιάζετε εστιαζόμενες σελίδες με περιεχόμενο που θα απευθύνεται σε αυτούς τους πελάτες, θα αποκομίσετε καλύτερα τα οφέλη της PPC (Pay-Per-Click) στρατηγικής. Αυτή η στρατηγική διασφαλίζει ότι οι διαφημίσεις που έχετε ορίσει να επωφεληθούν από το νέο ενδιαφέρον των δυνητικών πελατών είναι ιδιαίτερα σημαντικές. Θα μειώσει τη CPC στρατηγική σας, θα αυξήσει την βαθμολογία ποιότητας και θα οδηγήσει σε υψηλότερα ποσοστά εμφάνισης – που σημαίνει ότι οι διαφημίσεις σας θα έχουν υψηλότερο μερίδιο αγοράς με χαμηλότερο κόστος.

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τον προϋπολογισμό της διαφήμισής σας για την προώθηση εμπνευσμένου περιεχομένου και ιστορίες για το πώς το προσωπικό σας αντιμετωπίζει τη κρίση. Επωφεληθείτε της ευκαιρίας για να κάνετε πιο φιλικό το brand σας.


SEO και στρατηγική περιεχομένου

 

Αν πρέπει να δώσετε προτεραιότητα σε μια μόνο πρακτική μάρκετινγκ κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου τότε θα πρέπει να είναι η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης, γνωστή ως SEO, και το marketing περιεχομένου (Content Marketing). Αφήνοντας τους πελάτες σας να γνωρίζουν ότι υπάρχετε είναι πολύ σημαντικό και σας επιτρέπει να βελτιστοποιήσετε το δικό σας ιστοχώρο και τη θέση κατάταξης σας, δίνοντάς ισχυρότερη παρουσία στο διαδίκτυο.

Η SEO απαιτεί πολύ χρόνο για να τεθεί σε ισχύ, και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να εξασκήσετε καλή πρακτική SEO πολύ νωρίτερα εάν σχεδιάσετε να επωφεληθείτε από την ξαφνική επιστροφή των πελατών. Θα σας βοηθήσει επίσης να ξεχωρίσετε από τους ανταγωνιστές σας. Η βελτιστοποίηση του ιστοτόπου σας μπορεί επίσης να σας επιτρέψει να ανεβείτε στην κατάταξη πάνω από έναν ή δύο ανταγωνιστές οι οποίοι διακόπτουν όλες τις δραστηριότητες marketing. Αυτό θα μπορούσε να αποδειχθεί ανεκτίμητο τους επόμενους μήνες, όταν ο ανταγωνισμός για τους πελάτες που επιστρέφουν θα είναι σίγουρα εξαιρετικά υψηλός.

Τώρα έχετε το χρόνο για να δημιουργήσετε ταξιδιωτικούς οδηγούς, βίντεο και πολλά άλλα. Αν είστε τυχεροί να χρησιμοποιήσετε ένα agency όπως το δικό μας, τότε είμαστε σε ετοιμότητα να το κάνουμε για σας. Αν όχι ή αν δεν έχετε προϋπολογισμό, τότε μπορείτε να το κάνετε μόνοι σας. Αυτό θα μπορούσε να εξασφαλίσει ότι η επιχείρησή σας επιβιώνει, άρα δημιουργήστε όσο τον δυνατόν υψηλής ποιότητας περιεχόμενο για να διατηρήσετε την επιχείρησή σας στο μυαλό των πελατών.

Σκεφτείτε ότι οι άνθρωποι απομονώνονται ή έχουν ακυρώσει τα ταξιδιωτικά τους σχέδια. Θα περάσουν χρόνο στο σπίτι, στους φορητούς υπολογιστές και τα smartphones τους, και θα σκέφτονται τα ταξίδια. Σε αυτό το σημείο, οι άνθρωποι βρίσκονται αποκλειστικά στη φάση της έρευνας, οπότε είναι ζωτικής σημασίας να τους δώσετε κάτι να διαβάσουν ή δώστε τους ένα βίντεο για να παρακολουθήσουν. Εμπνεύστε τους, ψυχαγωγήστε τους και δώστε τους χρήσιμο περιεχόμενο που τους βοηθά να σχεδιάσουν το μεγάλο μετα-πανδημικό ταξίδι τους.

Δεν είστε βέβαιοι πώς να δημιουργήσετε περιεχόμενο ή να διαλέξετε ποιες ιδέες θα χρησιμοποιήσετε;

Οι ιδέες είναι γύρω μας. Μερικές φορές πρέπει να καθίσουμε και να επικεντρωθούμε προκειμένου να φέρουμε αυτές τις ιδέες μπροστά μας και μερικές φορές πρέπει να ψάξουμε λίγο βαθύτερα. Καταλαβαίνω ότι αυτό μπορεί να είναι δύσκολο για κάποιους, ειδικά αν παλεύετε με το γράψιμο περιεχομένου ή πιστεύετε ότι δεν μπορείτε να δημιουργήσετε αυτή τη περίοδο. Ωστόσο, οι εκδρομές και η βιομηχανία δραστηριοτήτων είναι από μόνη της δημιουργική. Αν έχετε δημιουργήσει ή επιμεληθεί μία εκδρομή, είμαι βέβαιος ότι μπορείτε να δημιουργήσετε ένα ενδιαφέρον και συναρπαστικό περιεχόμενο για την ιστοσελίδα σας ή τα social media. Να είστε αληθινοί και απλά να δείξετε με τι είναι σχετικό το brand σας και τα προϊόντα/ υπηρεσίες που προσφέρετε. Απλά πρέπει να είναι αυθεντικό.


Η ιστοσελίδα

 

 

Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να ρίξετε μια πιο προσεκτική ματιά στην ιστοσελίδα σας και να δείτε πώς μπορείτε να βελτιώσετε την εμπειρία χρηστών, να γίνει πιο user friendly, ή να κάνετε έναν πλήρη ανασχεδιασμό. Δεν χρειάζεται να είναι μια δαπανηρή ενέργεια, όπως υπάρχουν τόσες πολλές επιλογές για να πετύχετε τον στόχο σας.


Πρέπει να χρησιμοποιήσετε το χιούμορ;

 

Αυτό είναι ευαίσθητο ζήτημα. Το χιούμορ μπορεί να λειτουργήσει πολύ καλά κατά τη διάρκεια μιας κρίσης. Ωστόσο, μπορεί επίσης, αν δεν γίνει σωστά, να γυρίσει αρνητικά προς εσάς καθώς οι δέκτες του μηνύματος δεν έχουν πάντα την ψυχολογία να το δεχτούν. Εάν χρησιμοποιείτε το χιούμορ, μην διασκεδάστε με τον ιό τον ίδιο, μπορείτε να το κάνετε έμμεσα. Θυμηθείτε επίσης ότι η αίσθηση του χιούμορ αλλάζει σημαντικά από χώρα σε χώρα. Εξετάστε το κοινό στόχο σας αν έχουν παρόμοια αίσθηση χιούμορ.

Κάτι χιουμοριστικό που κυκλοφορεί και νομίζω ότι είναι εντάξει: Ένα ρολό τουαλέτας για 1000€ με δώρο ένα δαχτυλίδι διαμαντιών. Είναι απάντηση στα super market που εξαντλούνται οι συσκευασίες χαρτιών υγείας. Είναι διασκεδαστικό επισημαίνοντας την μη λογική που επικρατεί αυτή τη στιγμή, χωρίς να δίνει φως στον ίδιο τον ιό ή τον πόνο των ανθρώπων. Και πάλι επισημαίνω, αν χρησιμοποιείτε το χιούμορ, προσεγγίζετε με προσοχή.


Κάτι για το τέλος

 

Οποιοδήποτε συμπέρασμα είναι προσωρινό, καθώς η κατάσταση εξελίσσεται συνεχώς και εργαζόμαστε πάντα σε στρατηγικές για να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να αντιμετωπίσουν αυτή τη κρίση. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει το μέλλον, αλλά μπορούμε να σχεδιάσουμε πλάνα προκειμένου να περιοριστεί η ζημία που προκλήθηκε από την πανδημία. Ενεργώντας γρήγορα και θέτοντας τη σωστή στρατηγική, η επιχείρησή σας έχει πολύ καλύτερη πιθανότητα να επιβιώσει.

Δεν θα είναι εύκολο και αυτό που επισημαίνω είναι η σκληρή δουλειά. Αν ακόμα νιώθετε πως το να μην κάνετε τίποτα είναι η σωστή προσέγγιση, τότε είστε ελεύθεροι να το κάνετε, αλλά η άποψη μου είναι ότι το να μην κάνετε τίποτα σημαίνει ότι δεν θα πετύχετε τίποτα, και αυτό δεν είναι η σωστή προσέγγιση όταν αντιμετωπίζετε μια τόσο δύσκολη πρόκληση.

Αν σκέφτεστε ότι δεν έχετε χρόνο για να δημιουργήσετε τόσο πολύ περιεχόμενο, θα έλεγα ότι είναι σημαντικό να βρείτε το χρόνο ή να το μεταφέρετε σε κάποιον άλλο. Η προσέγγιση που πρέπει να ακολουθήσετε με τους πελάτες σας είναι ότι θα έρθουν γιατί έχουν δει ότι αξίζετε και έχουν δει περιεχόμενο από εσάς. Εστιάστε στο δικό σας marketing με την αφήγηση και το χρήσιμο περιεχόμενο που κάνει πιο ανθρώπινο το brand σας. Αυτό είναι το πιο σημαντικό που μπορείτε να κάνετε κατά τη διάρκεια της κρίσης του ιού.

 

Leave a Reply